Doorgaan naar hoofdcontent

Let's Stick Together: FIFA Worldcup

Een paar maanden terug kondigde Marjolein van FlaFlinko een Let's Stick Together - thema FIFA Worldcup / WK voetbal aan, te bloggen op 18 juni.


Het WK Voetbal om de 4 jaar... vroeger zei het me niet zo veel. Maar sinds ik getrouwd ben met een voetbal fanaat / gewezen (goeie! ;-)) voetballer zelfs, is dat toch wel veranderd. Het meest fris in het geheugen is natuurlijk het vorige WK, van 4 jaar geleden. Toen was Tobias pas geboren. Zo'n bijzondere periode, met een borelingske thuis, zowel het zoeken - wat de voeding betreft, maar ook algemeen de aanpassing van 2 naar 3 kinderen, een gezin van 4 naar een gezin van 5 - als het pure genieten van die baby-nestwarmte... De vele avonden in juni en juli 2014 dat het steevast voetbal was op de TV, gecombineerd met de geur van een pasgeboren baby en alles wat daarbij hoort ;-), dat vergeet ik nooit.


En nu, 4 jaar later, toon ik hier deze nieuwe outfits voor onze 3 "duiveltjes" ;-). Op de dag van de eerste match van de Rode Duivels, en binnen deze nieuwste LS2GETHER!


Onze kleine man die al zo groot is, zelf spontaan graag op de bal schopt als hij buiten loopt, wel hij kan beginnen mee genieten van de sfeer waar zijn papa - en ondertussen zijn mama ook wel hoor - zo van geniet iedere 4 jaar. Hij kreeg een eerste Rode Duivels outfitje voor zijn eerste echte WK Voetbal. De T-shirt is een patroon uit Ottobre 3/2011 (mijn favoriete nr. van Ottobre). Het rode shortje is de Pippa Pants van Emma & Mona, maar dan een 'jongensversie', zonder omgeplooide en vastgestikte broekspijpen, en met een kleine afname in de zijnaden naar onderen toe.
In een volgende blogpost leg ik eens uit hoe ik de Pippa pants voor jongens precies maak ;-).



En ook de zussen kregen een WK Voetbal outfit!
Het idee komt van - hoe kan het ook anders? - niemand minder dan mijn voetbal-minnende echtgenoot ;-). "Kan je zo geen K3-regenboogkleedje maken maar dan met de Belgische vlag in?" vroeg hij ergens hij maart dit jaar. Hups, en hét idee was geboren!
Toevallig kreeg Lenah voor haar 6de verjaardag een regenboogjurk, zodat ik dit kon gebruiken om een patroon te tekenen. Ik tekende alle patroondelen over, en herverdeelde de 4 regenboogstroken van het K3 kleedje, naar 3 iets bredere stroken voor zwart, geel, rood.


De stofjes zijn allemaal van hier. De French Terry Dust Blue, gecombineerd met de bijpassende boordstof, zijn van SYAS Playtime 5. De gekleurde French terry's kocht ik er in maart al bij, het idee is er immers al van dan. De jurkjes werkte ik af met een niet-overlockt kapmouwtje dat ik ook zelf tekende.


De lichtblauwe kleur is er misschien wat uit in de voetbalwereld, maar persoonlijk vind ik dit veel mooier en vooral tijdlozer, dan dat flashy rood met nog wat geel en zwart hier en daar.


Voor de rest wil ik jullie vooral laten mee genieten van de foto's, niet alleen hier maar ook op mijn Instagram vandaag en de komende dagen. Onze kids gedroegen zich best wel een beetje als duiveltjes tijdens de fotoshoot. Zoiets doen met 3 kinderen, pfff... vermoeiend!! De spontane foto's zijn uiteindelijk de mooiste, vind ik steeds weer. Maar om drie wilde bengels deftig op één foto te krijgen?! Wie goeie ogen heeft, kan zien dat er zelfs enige sensatie nodig was om dit te kunnen bekomen - een dode muis!! - waar Lenah vooral voor zorgde.




De Let's Stick Together actie van vandaag is ook te bewonderen bij onderstaande mede-blogsters. 
In totaal 18 bloggers, op 18 juni, als dat niet leuk is!




Hopelijk vinden jullie mijn "FIFA Worldcup" naairesultaat geslaagd?!
Vele naaigroetjes ;-)

Reacties

  1. Supertof idee, die K3 kleedjes met zwart-geel-rood! Daar zullen de vriendinnen wel jaloers op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ze hebben hun rode duivels outfits alvast aan vandaag op school ;-)

      Verwijderen
  2. Die K3-kleedjes zijn prachtig! Dat kan zo de winkel in. heel tof allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een tof 3-tal!
    Ik denk dat mijn dochter zo'n jurkje ook wel zou zien zitten.
    En dat het soms een ramp kan zijn om dat 3-tal mooi op de foto te krijgen, daar ken ik alles van hahaha ;-), ik blijf altijd maar klikken en klikken en hopen op een lucky shot :-p, lang leve digitale fotografie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een tof idee. Move over K3... Knap gedaan😍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die belgische regenboogjurkjes zijn geweldig!! Zo goed gevonden!! Leuke outfits en nu maar genieten en nieuwe herinneringen maken bij dit WK!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap gevonden! die K3 uniformen aanpassen met Belgische vlag! En de papa die zal beslist even tevreden zijn als de kids :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige outfits en de regenboogjurkjes zijn super.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amaj inderdaad, die regenboogjurkjes zijn zalig! Kei goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och, wat leuk die regenboogkleedjes. Als ik dat hier aan mijn jongste laat zien, wil ze er zeker ook één. Lijkt me wel niet zo eenvoudig om te maken, dus misschien eens oefenen op simpelere colourblocks voor ik haar dit laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt best mee hoor. French Terry stoffen vind ik zalig om mee te werken, enkel en alleen overlock gebruikt (dus geen gewone naaimachine aan te pas gekomen) ;-)

      Verwijderen
  10. Echt helemaal top k3 in Belgische kleuren, ik zie ze zo al in de winkel verschijnen. En de kleine broer past er helemaal bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Mocht ik een aanbieding krijgen (van winkels): ik ben paraat! Alleen de tijd vinden... ;-(

      Verwijderen
  11. Oei ik moet zorgen dat Maya en Oona deze blogpost niet te zien krijgen of ze worden groen van jaloezie ;) K3 en voetbal combineren, wat een topidee! (en dat dan nog van je man :) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hij is daar echt nen krak in! Hij bedenkt het idee, en ik voer het uit, past mooi samen, niet? ;-)

      Verwijderen
  12. Fan. Fan. Fan!!! Zo tof!!! De kleedjes, de t-shirt, het broekske... Ja echt vree tof!!! En origineel ook! (en ik had 4j geleden ook zo een klein boeleke tijdens het WK, het ideale excuus om een hele match in de zetel te blijven liggen :p)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel hoor! Heb jou ondertussen ook op IG gevonden ;-)

      Verwijderen
  13. Keitof gedaan die outfits !! Ik kreeg 4 jaar geleden een identieke vraag van de echtgenoot, en maakte toen pandenrokjes in de Belgische driekleur. Die waren nu echter veel te klein, en de dochters vroegen zelf om nieuwe, exact dezelfde... Soon on my blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ivy, dankjewel! En blij dat ik je terug gevonden heb! Ik was jouw blog kwijt, kon niet meer op de naam ervan komen ;-). Zit jij (nog) niet op Instagram?

      Verwijderen

Een reactie posten

Most popular

Koksmuts en -schort

Marthe en Lenah spelen zo graag in hun keukentje, en we hebben wel een paar kinderschortjes, maar ik wou graag eens een echte koksmuts en een bijhorend schortje zelf maken. Voor de muts baseerde ik mij op de handleiding te vinden via www.dedroomfabriek.be . Heel eenvoudig: starten van een cirkel, en een brede band (2 stukken stof). Heel veel plooitjes in de cirkel maken, tot wanneer de totale breedte ongeveer overeenkomt met de hoofdomtrek en ook de breedte van de band die onderaan komt. Hier is de band misschien iets te hoog gemaakt. Voor de sluiting achteraan gebruikte ik nog eens kamsnaps, waarbij ik er 2 iets van elkaar zette. Muts is afgewerkt met biaislint dat ik ook in het schortje gebruikte: Het schortje is een eigen ontwerp. Leuk om te maken, maar het vroeg toch enig denk- en paswerk. Daarom met wat extra foto's en uitleg voor mocht ik dit nog eens maken: 1. Het volledige patroon eerst knippen uit de achterkant-stof (witte lakenstof in dit geval). Daarna h

Fons en Sien jurk en sweater

Wat betekent "soon on the blog"? Hoe snel is dat? Sinds ik actief ben op Instagram - dat medium waar je niet veel meer nodig hebt dan 1 foto en een aantal sleutelwoorden, om met slechts een paar klikjes en in een mum van tijd een nieuwe creatie te delen ;-) - loop ik meer en meer achter met het bloggen van die creaties! Enkele goede voornemens moeten komaf maken met die achterstand in één, het bloggen van gemaakte naaisels en twee, het verwerken van nieuwe stofjes. Voor het eerste geef ik mezelf voortaan een maand de tijd, voor het tweede zet ik de zandloper op 3 maanden. Deze beide creaties staan al eventjes op mijn Instagram (maar nog niet zo heel lang). En dit stofje met de gouden sterretjes ligt al een hele tijd in mijn stoffenkast (ik moet het toegeven: het is langer dan 3 maanden, veel langer zelfs!). Hoogtijd om te bloggen dus. Ik maakte gebruik van het nieuwe gratis patroon van Sofie , de Fons & Sien trui en jurk. Ik maakte een "brede 122&qu

Pattern hack: de Lena dress

Blogsters die zomaar een gratis patroon ter beschikking stellen, daar heb ik bewondering voor! Ik zou, eerlijk gezegd, nog steeds niet weten hoe ik een eigen getekend patroon kan digitaliseren... Daarom hierbij eens een dikke merci aan ieder die dit al eerder deed, of zelfs regelmatig doet! De Lena dress is er zo eentje, die niet kon ontsnappen aan mijn aandacht. Ik printte dit patroon vrij snel uit, maar pas na de communie-outfits heb ik het patroon effectief ter hand kunnen nemen om een Lena jurk in elkaar te steken. Tijdens het shoppen van stofjes en fournituren in de maanden voorafgaand aan de Eerste Communie van Marthe, moest ik me meermaals serieus inhouden (heel pijnlijk!) wat het kopen van nieuwe stoffen betreft. Enkele prachtige nieuwe tricots kon ik echt niet laten liggen! Deze blauw-wit gestreepte tricot met gouden vogeltjes, is er één van. Reeds sinds de aankoop hier , eind april, was de afspraak met mezelf dat dit het allereerste stofje zou zijn dat ik in mijn

Lily Balou sweatjurken en een hoodie

Wie slechts als hobby af en toe eens naait, kan eigenlijk met moeite de vele stoffencollecties volgen die elkaar opvolgen, seizoen na seizoen. Naast de bekende SYAS collecties zijn er natuurlijk nog tal van andere prachtige collecties waarbij ik me al eens liet gaan, lees: waarvan ik de voorraad hier in mijn stoffenkast zelfs niet meer durf te tonen aan mijn man! Eentje die zeker eens wat aandacht verdient is de stoffenlijn van Lily Balou, met prachtige tricots maar ook jacquards die o.a. hier te koop zijn. Bij mijn laatste aankoop van enkele van die prachtige jacquards van Lily Balou wist ik dat ik voor elk kind een stofje wou, maw de 3 nog beschikbare Lily Balou jacquard stoffen werden alledrie in het winkelmandje geklikt ;-). Lang speelden de stofjes daarna door mijn hoofd, en maakten de hersenen in dat hoofd kronkels van wat ik er nu toch mee zou gaan maken...? Eén ding wist ik zeker: ik wou een relatief snel resultaat! Daarom zijn het sweaterjurken geworden voor de me

Zomertopjes en -shorts!

Met de tropische temperaturen van de afgelopen week, konden we niet anders dan met prioriteit zomertops en -shorts te naaien ;-). De kleerkasten van de kids kunnen op dat vlak ook best wat aanvulling gebruiken. Ik liet hen dan ook een tricot stofje kiezen uit de voorraad. De meisjes kozen beiden (onafhankelijk van elkaar!) hetzelfde stofje met warm ingeduffelde pinguïns en witte sterren op! Misschien een ietwat winters stofje op eerste zicht, echter als je met de ogen van een kind kijkt, is hier toch niets mis mee denk ik dan. Integendeel, wie weet zorgen de pinguïns met hun wintersjaal en -muts voor wat verkoeling nu... ;-) Ik maakte voor de meisjes een top of singlet, maat 128. Omdat ik voor Lenah de achterkant in effen bijpassende tricot knipte, had ik nog net een voorkantje over voor een mouwloos T-shirt voor Tobias. Als hij zijn zussen weeral eens met iets zelfgemaakts aan ziet lopen, zegt hij tegenwoordig nl. steeds vaker: "en ikke dan mama"? Slik! Dus: d

I love sweaters: de Troja

Ik hou van sweaters, waarvan er zo veel verschillende patronen bestaan! Eentje in het boek I love sweaters , is de Troja. Het patroon staat er in voor kinderen, tieners, mannen én vrouwen, als dat geen succesnummer is! Ik ben fan van raglan mouwen in een trui, en de raglan lijnen in de Troja hebben een lichte ronding, waardoor de pasvorm enorm goed is en een beetje elegant wordt.   Ik tekende maten 110 en 128 over, en maakte voor elk kind een Troja. Die van Tobias postte ik hier onder de titel "Happy new wear" ;-). En die titel past heel goed hier. Ik koos een happy stofje van Bambiblauw  voor deze eerste Troja sweater voor mijn happy boy, gecombineerd met de zachtblauwe, soepele boordstof van See You At Six. Voor Lenah en Marthe koos ik tevens stofjes die ik kocht bij Bambiblauw: Eva's zwanen voor Marthe, en een vrolijke French Terry met konijnen  voor Lenah. De zwanen combineerde ik met bruine matelassé en okergele boordstof van hier .

Vesper sweater in tweevoud!

Wie als naaister een IG en/of Bloglovin' account heeft, kent zeker Isabel van Bel'Etoile . Indien nog niet, dan zal dit zeker en vast niet lang meer duren. Isabel heeft er alweer een nieuw kindje bij, en stelt dit dan nog wel volledig gratis ter beschikking op haar mooie blog : de Vesper sweater & dress. Een a-typisch sweaterstofje waarin ik vrij snel een Vesper sweater zag voor één van de meisjes, is deze zachtgele sweat uit de oude doos. Het is (of was) een oude oversized sweater van mezelf, die ik verknipt heb. Foei, hoor ik sommigen al denken... en ja, misschien krijg ik er wel spijt van, nu oversized terug in de mode is ;-(. Momenteel is die er (nog) niet, die spijt, want als ik naar dit resultaat kijk bij Marthe, ben ik overtuigd van mijn recycling projectje ;-). Zelfs de boordstof van de oude sweater heb ik kunnen recupereren. Ik pimpte de sweater op met een leuke zelf-gevonden haai-5! Ik maakte er een bijpassend rokje bij, met een prachtige dou

Odette, oh Odette... + uitslag giveaway!

Follow my blog with Bloglovin Ik heb geen abonnement op LMV, maar af en toe koop ik eens een nummer. Zo ook de editie mei-juni 2017. Verschillende modellen daarin trokken nl. mijn aandacht, waaronder het Odette T-shirt voor dames. Van dit naaipatroon zag ik al heel veel zelfgemaakte versies passeren, maar ook ongeveer dubbel zoveel aanpassingen aan het patroon! Gewapend met deze achtergrond info, wou ik me er toch ook eens aan wagen, mijn kleerkast kan wel wat T-shirts extra gebruiken.    Mijn eerste (test)versie is het shirt met streepjes. Ik knipte maat 40 en veranderde niets aan het patroon, met uitzondering van de lengte onderaan waar ik zo'n 7 cm bij knipte. Vooraan een reststofje met strepen, achteraan een effen grijze tricot. De mouwtjes vind ik heel leuk aan de Odette shirt. Maar mijn eerste exemplaar valt iets te ruim vind ik zelf. Ik was niet tevreden en wou dus een tweede, aangepaste versie die meer op maat moest zijn ;-). Wat veranderde ik

Stolpplooien rokje met tutorial

Nu de lente komt piepen, de zon veel meer van de partij is, de dagen beginnen te lengen... blijft het maar kriebelen om rokjes te maken! In mijn stoffenkast bevinden zich een aantal stevige tricotjes die al zo oud zijn dat we van retro kunnen spreken. Ze zijn van zwaardere maar soepel vallende diolen stretch en komen uit de oude voorraad van mijn mama. Nu leken deze stofjes me heel geschikt voor rokjes met stolpplooien. Ik deed wat denk- en meetwerk, en tekende de afmetingen zodanig uit dat ik uitkwam op 5 stolpplooien vooraan en 5 achteraan. De plooien stikken en nadien aan de onderkant een horizontale stikking doen aan elke plooi, is het grootste werk aan dit rokje. Voor de rest zit zo'n rokje vrij snel ineen! Omdat ik dit zo een leuk projectje vind om te doen, wil ik mijn werkwijze hier graag delen. Tutorial voor een stretch rokje met stolpplooien : Meet eerst de breedte van de 2 rokdelen. Bij mij was dit 72 cm. Trek de naadwaarde af: aan wee

2x Simple Dress - 2x recycling

Ik maakte reeds een tijdje geleden twee Simple Dresses  voor de meisjes. Vandaag vond ik, dank zij het stralende lenteweertje, een geschikt moment om de jurkjes op beeld vast te leggen en eindelijk te posten hier. De jurk van Marthe knipte ik uit een oude trui van mezelf. Marthe is gek op letters en figuren op haar kleren vooraan. Deze trui leek me nog te intact om weg te doen, ideaal dus om er voor haar iets moois van te maken. Op die manier blies ik het recyclen van oude kledingstukken nog eens nieuw leven in ;-) De Simple Dress is echt eenvoudig en heel leuk om te maken, slechts 2 patroondelen knippen en in elkaar stikken, afwerking hals en mouwtjes en 2 elastiekjes in het middel, en klaar! Zo simpel, dat ik ook nog een tweede exemplaar van deze Simple dress maakte. Voor Lenah vertrok ik van een kleedje met ananas-print dat ik vond bij Bel & Bo. De maat was te groot voor mijn meisjes, maar ik vond het kleedje te mooi om te laten liggen. Zo verknipte