woensdag 18 juli 2012

Zomerslaapzak - klein

Voor Lenah had ik enkel nog maar slaapzakjes met mouwen, nu het eindelijk (!) echt zomer werd, had ze dringend een lichte, zomerslaapzak nodig. Dit slaapzakje zonder mouwen is 70 cm lang, uit een licht katoenen stofje dat ik nog liggen had. Het patroon bestond uit 3 delen: het onderstuk, het bovenstuk-voor en bovenstuk-rug. In het middel links en rechts een elastiektunnel gestikt zodat de slaapzak niet te ruim zou zitten. De slaapzak is gevoerd, maar met een heel licht vochtabsorberend wit stofje (katoen). Om het geheel wat kleurrijker te maken, gebruikte ik een rode rits + rood bieslint voor de hals- en ritsopening + de armsgaten.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Sew Challenge - voor mijn mama!

Een beetje een ongewoon bericht vandaag, dat het gevolg is van de recente Sew Challenge, georganiseerd door Davina. Ik kon niet aanwezig zi...